بست کمربندی

بست کمربندی ابزاری بسیار ساده است که جهت جمع نمودن، وصل کردن و همچنین سفت کردن اجسام گوناگون به کار گرفته می شود. شما می توانید در فروشگاه بست کمربندی فروزش  انواع بست کمربندی به صورت عمده و تکی خرید فرمایید.

لیست قیمت بست کمربندی ایرانی

بست های کمربندی ایرانی فروزش با متریال و مواد تایوانی از کیفیت بالایی برخوردار هستند و در کنار قیمت مناسب کیفیت مناسبی هم دارند که شما می توانید به قیمت های که در زیر مشاهده می کنید آن را از فروشگاه بست کمربندی خریداری نمایید.

قیمت بست کمربندی فروزش

بست کمربندی؛ ابزاری مفید برای بست و اتصال اجسام
آیا تا کنون نام بست کمربندی به گوشتان رسیده است و می دانید چیست؟ آیا از کارکرد بست کمربندی آگاهی دارید؟ با ما در این مقاله همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در مورد بست کمربندی و کارکرد آن کسب نمایید.

علت استفاده از بست کمربندی چیست؟

دلایل استفاده از بست کمربندی بسیار است که ما به صورت خلاصه 5 مورد از آن را بیان می کنیم؟

  1. نظم دهی به کابل های برق و جلوگیری از هرج و مرج در بین کابلهای برق
  2. کد بندی کابلهای برق با استفاده از رنگ های موجود در بست کمربندی
  3. بسته شدن در سریع ترین زمان ممکن و به راحتی آب خوردن
  4. قیمت ارزان نسبت به سایر ابزار جهت انجام این کار
  5. عدم پوسیدگی در زیر آفتاب و هوای آزاد (البته این قابلیت فقط در بست های یو وی دار مشکی وجود دارد.

برای مشاهده کاربرد های بست کمربندی می توانید فایل بست-کمربندی.pdf کنید

بست کمربندی چیست؟

بست کمربندی ابزاری بسیار ساده است که جهت بستن، جمع نمودن، وصل کردن و همچنین سفت کردن اشیاء و اجسام گوناگون به کار گرفته می شود. از دیگر استفاده ها و کاربردهای بست کمربندی می توان به بستن برچسب و لیبل روی تجهیزات استندهای برق، هدایت نمودن لوله های خرطومی شکل، سیم کشی نمودن تابلوهای برق و… اشاره نمود.
بکارگیری بست کمربندی بسیار ساده و آسان بوده و برای استفاده از آن به هیچگونه ابزار و وسایل خاصی نیاز نمی باشد. استحکام و مقاومت بست کمربندی به دلیل اینکه معمولاً از جنس پلاستیک فشرده می باشد، بسیار بالا است. لازم به ذکر است که در صورت استفاده و بکارگیری، بست کمربندی دیگر قابل بکارگیری مجدد و باز نمودن نمی باشد.
در واقع بست های کمربندی در اصطلاح یک نگهدارنده محسوب می شوند و از آن ها جهت جمع نمودن و خوشه کردن وسایل و اجسامی چون کابل و سیم الکتریکی استفاده می شود. از آنجا که استفاده از بست کمربندی بسیار آسان بوده و دارای صرفه جویی اقتصادی است از آن نه تنها درون صنعت وابسته به برق که در صنایعی غیر از صنعت برق و همچنین جهت مصارف و موارد خانگی استفاده می گردد. بست کمربندی بسته به جنس و کارکرد شامل انواع متفاوتی است که در ادامه مقاله به آن پرداخته خواهد شد.

همچنین شما می توانید در بلاگ نکات شگفت انگیز درباره بست کمربندی را بخوانید:همچی درمورد بست کمربندی

معرفی انواع بست کمربندی

همان طور که قبلاً ذکر شد، بست کمربندی ابزاری بسیار ضروری برای بست نمودن اجسام و اشیاء گوناگون است و در صنایع مختلف کاربرد دارد. بست کمربندی خود شامل دو نوع اصلی می باشد. این دو نوع شامل بست کمربندی پلاستیکی و بست کمربندی استنلس استیل می باشند.
هر کدام از این دو نوع بست های کمربندی خود شامل انواع دیگری می باشند و بسته به نوع آن دارای کارکرد خاص و ویژه ای هستند. در ادامه به انواع بست های کمربندی پلاستیکی و بست های کمربندی استنلس استیل پرداخته خواهد شد.

استفاده از بست کمربندی در شورش های شهری!

از بست کمربندی بجای دستبند پلیس هم استفاده می شود و این اتفاق معمولا زمانی رخ می دهد که حجم دستگیری ها بالا باشد به طور مثال در شورش های شهری که تعداد افرادی که دستگیر می شوند بالاست و طبیعتا تهیه کردن این حجم دستبند فلزی کار سختی است و همچنین بست های کمربندی یکبار مصرف هستند و از لحاظ بهداشتی هم بهتر می باشد و فقط می بایست در انتخاب بست کمری دقت کرد تا بست کمری بر اثر فشار زیاد مجرمین پاره نشود

قیمت بست کمربندی

قیمت بست کمربندی امروزه با توجه به نوسان پیش از حد قیمت ارز در کشور قیمت ثابتی ندارد و متاسفانه ما شاهد این هستیم که تولید کننده و بازرگانان به صورت ماهانه و یا حتی هفتگی لیست قیمت خود را تغییر می دهد اما اگر بخواهم به طور کلی بیان کنیم قیمت بست کمربندی به عوامل زیر بستگی دارد:

برند بست کمربندی

مهم ترین علت برای تعیین قیمت در بست کمربندی پلاستیکی برند آن می باشد و به طور کلی برند های خارجی از قیمت بالاتری نسبت به برند های ایران دارد برای مثل قیمت برند وای وای چند برابر قیمت بست های کمربندی ایران می باشد که این موضوع سبب شده است که امروز بسیاری از مصرف کنندگان مایل به استفاده از بست کمربندی ایرانی باشد.

سایز بست کمربندی

سایز بست کمربندی در تعیین قیمت بست کمربندی یکی از تاثیر گذارترین عوامل بحث سایز آنها می باشد و بدیهی است که اگر یک بست کمربندی از سایز و ضخامت بیشتری برخوردار باشد از قیمت بالاتری برخوردار است و طبیعتاً این موضوع زیاد به توضیح بیشتر ندارد.

جنس بست کمربندی

اما یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در اثر گذاری در قیمت بست کمربندی جنس مواد اولیه بست کمربندی می باشد به طوری که اگر بست کمربندی از جنس ضد یو وی باشد با توجه به جنس آن قیمت بیشتری دارد.

نکات کلیدی درباره نگهداری از بست کمربندی

بدیهی است  که بست کمربندی به علت ساختار پلاستیکی خود بعد از گذشت زمان دچار پوسیدگی و شکنندگی می شود اما می توان با راهکاری که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم از پوسیدگی بست کمربندی جلوگیری کرد.

  1. بست کمربندی را به صورت بسته بندی می کنند که داخل نایلون آن خلا باشد و این کار باعث از پوسیدگی آن تا حدودی جلوگیری می کنند پس نبایست بی دلیل بست کمربندی را بسته ی نایلونی آن جدا کرد زیر این کار موجب تسریع در پوسیدگی آن شود.
  2. بست کمربندی را نبایست در دمای بسیار بالا یا پایین نگه داری کرد زیرا این امر باعث شکنندگی یا حالت کشسانی آن می شود که هر دوی آنها به مانند سم برای بست کمربندی می باشد.
  3. قرار دادن بست کمربندی داخل محیط مربوط یکی دیگر از کارهایی که میتوان برای جلوگیری از پوسیدگی بست کمربندی نیز استفاده کرد.

بست کمربندی پلاستیکی یا نایلونی

بست پلاستیکی همان طور که از نامش مشخص است از جنس پلاستیک ساخته می شود. بست پلاستیکی دارای کاربردهای متفاوتی است. از جمله کاربردهای بست پلاستیکی می توان به نصب لیبل حاوی قیمت بر روی محصولات فروشگاهی و همچنین بکارگیری آن برای بستن دست بازداشت شدگان توسط نیروی پلیس اشاره نمود.
بست پلاستیکی خود شامل دو نوع بست پلاستیکی پلی آمید 66  یا نایلون 6.6 و بست پلاستیکی پلی آمید 46 یا نایلون 6.4 می باشد. شایان ذکر است که بست های پلاستیکی به دلیل اینکه دارای جنسی از پلی آمید هستند، در برابر شرایط و تأثیرات محیط بسیار شکننده و حساس می باشند.
از این رو باید در مکانی با شرایط مناسبی که خشک بوده و دارای دمای پایین مناسبی باشد، نگهداری شوند. بسته بندی این بست ها درون کیسه های فاقد هوا است و به همین جهت می بایست تا زمان استفاده، بسته بندی آن ها باز نگردد و در صورت باز شدن بسته بندی، حداکثر تا 30 روز مورد استفاده قرار بگیرند.

بست پلاستیکی پلی آمید 66

بست پلاستیکی پلی آمید 66 یا به عبارت دیگر بست نایلونی 6.6 معمولاً جهت کاربردهای عمومی مورد استفاده قرار می گیرد. اما از آنجایی که در مقابل اشعه ماوراء بنفش مقاوم نمی باشد برای استفاده در مکان ها و محیط های بسته مناسب می باشد. در فضای باز این بست دچار پوسیدگی زودرس می گردد. بست پلی آمید 66 اکثراً به صورت رنگ طبیعی خود یعنی متمایل به سفید در بازار موجود می باشد.

بست کمربندی پلاستیکی

 

بست کمربندی پلاستیکی در رنگهای متفاوت ساخته می شود

بست پلاستیکی پلی آمید 46

از آنجا که بست پلاستیکی پلی آمید 46 و یا به عبارت دیگر بست نایلونی 6.4 بر خلاف بست کمربندی پلاستیکی پلی آمید 66 در مقابل اشعه ماوراء بنفش دارای دوام و مقاومت بالایی است، بهتر است از آن در مکان ها و محیط های رو باز استفاده گردد. بست پلی آمید 46 بیشتر به رنگ طبیعی خود یعنی مشکی در بازار پیدا می شود.

بست کمربندی پهن

بست کمربندی پهن برای بستن کابل های حجیم مورد مورد استفاده قرار می گیرد که با توجه به اینکه ضخامت بالایی دارد از ضخامت بالایی برخورد هست در نتیجه استقامت بالایی دارد شما به راحتی می توانید از فروشگاه کمربندی فروزش به راحتی بست کمربندی را در برند های متفاوت و تا ضخامت 7.6 میلی متر به آسانی هر چه تمام تهیه کنید.

بست کمربندی استنلس استیل

از آنجا که بست استنلس استیل دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی است از آن می توان برای بست نمودن وسایل سنگین استفاده کرد. بست استنلس استیل در مقابل رطوبت و محیط های نمناک، اشعه خورشید و تغییرات دمایی نیز مقاوم می باشد و استفاده از این بست کمربندی در محیط رو باز هم مفید و مناسب می باشد.

این بست کمربندی خود شامل دو مدل بست استنلس استیل فاقد روکش و بست استنلس استیل دارای روکش از جنس اپوکسی می باشد. در ادامه به تشریح هر کدام از این بست های کمربندی پرداخته خواهد شد.

بست استنلس استیل فاقد روکش

بست استنلس استیل بدون روکش، یکی از انواع بست استنلس استیل است که دارای انعطاف کشسانی بالایی است. بست استنلس استیل فاقد روکش، قابلیت بکارگیری در محیط های رو باز و همچنین بست نمودن وسایل سنگین را دارا است.

بست استنلس استیل دارای روکش اپوکسی

بست استنلس استیل دارای روکش اپوکسی علاوه بر تمام ویژگی هایی که بست استنلس استیل بدون روکش دارد، دارای روکش عایق می باشد و همین ویژگی طول عمر این بست را نسبت به بست استنلس استیل بدون عایق افزایش داده است.
بست کمربندی با توجه به مصرف بالای آن تولید کنندگان زیادی در دنیا و ایران به تولید آن رو آورده اند که برخی از آنها به شرح ذیل می باشد

  • بست کمربندی وای وای ساخت کشور تایون
  • بست کمربندی اکوتای ساخت چین
  • بست کمربندی nss ساخت چین طرح تایون
  • بست کمربندی mst ساخت کشور عزیزمان ایران
  • بست کمربندی فروزش ساخت میهن عزیزمان ایران
  • بست کمربندی CBC  ساخت کشور چین
  • و بسیار از برند های دیگر در ایران و سایر کشور های جهان

حرف آخر
نکته قابل توجه در خصوص بست های کمربندی این است که علی رغم اینکه می توان این بست ها را به آسانی و بدون استفاده از هیچگونه  ابزار خاصی بکار گرفت اما بهتر است برای این کار از ابزار مخصوصی که در بازار وجود دارد، استفاده نمود. زیرا امکان دارد در هنگام بست کردن کابل ها و سیم ها، فشار وارده باعث آسیب دیدن پوشش آن ها شود که این کار بسیار خطرناک می باشد. همچنین استفاده از این بست های کمربندی بدون استفاده از ابزار مخصوص آن امکان آسیب دیدن دست کاربر را بالا می برد.

در نهایت به شما توصیه می گردد اگر قصد استفاده از بست کمربندی را دارید با توجه به محیط و نوع محصولی که دارید، مناسب ترین نوع بست کمربندی را از بازار تهیه و خرید کنید و در هنگام استفاده حتماً از ابزار مخصوص آن استفاده کنید.

و اخر بست کمربندی فروزش که برندی ایرانی و با مواد عالی تایوانی تولید میشود و در ایران بهترین کیفیت و قیمت رو دارد رو بهتون معرفی میکنم  ک خیلی راحت میتونید از طریق سایت یا شماره تماس با واحد فروش ارتباط برقرار کنید.(برای دیدن سایت عکس زیر را کلیک کنید)

 

 جهت خرید بست کمربندی میتوانید با ما در ارتباط باشید:

امیر محمد نجفی
راه های ارتباطی:

شماره موبایل: 09391134900
آدرس کانال: foroozeshh@
ادرس سایت:www.foroozeshh.ir

 

 

 

 

 

 

 

 

۵
از ۵
۲۰ مشارکت کننده

​به مقاله ای که خواندید علاقه داشتید ؟ با دیگران به اشتراک بگذارید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید